המינויים מוכיחים: נתניהו מעוניין ברפורמות משפטיות | אבי בלום

    אייל ראובן No Comments on המינויים מוכיחים: נתניהו מעוניין ברפורמות משפטיות | אבי בלום

    הפרשן אבי בלום בשיחה עם מגישי מהדורת הבוקר על הדיון בבג"ץ נגד דרעי, הסיכויים לרפורמות בתחום המשפט והנעשה בש"ס וביהדות התורה

    צילום: קול חי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן עוה"ד אבי בלום, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), על הדיון מחר בבג"ץ בעתירה נגד מינוי דרעי לשר. "על הראש של דרעי מתחיל מחר המאבק המשפטי-פוליטי בין הממשלה לבית המשפט שנתניהו רצה לדחות אותו. יכול להיות שמיארה נקמה על אי הזמנתה לישיבת הממשלה הראשונה בחוות הדעת נגד דרעי. מאוד יכול להיות שהפעם בג"ץ דווקא יקבל את עמדתה. דרעי מגובה בשר המשפטים לשעבר רמון ויועמ"ש רשות המיסים". 

    "אני חושב שבג"ץ לא יפסול אותו מחר", העריך. "או שבג"ץ ישב על המדוכה ויגיד שצריך להידרש לעניין הקלון וזה יחזור ליו"ר ועדת הבחירות שופט עמית שיקבע האם יש קלון, או שבג"ץ לא ימהר להכריע. מדובר בעימות חזיתי בין בית המשפט לכנסת".

    על הסיכויים לרפורמות משפטיות: "למרות הביקורת, ביבי שם בשלושת הקדקודים, את אמיר אוחנה כיו"ר הכנסת, לוין שר המשפטים ורוטמן בוועדת החוקה – לא יהיה יותר נוח מזה לעשות בליץ חקיקה משפטי".

    על משיכת ההתפטרות של מרגי מהכנסת: "זה עניין של לשמור את הקלפים עד להכרעה של בג"ץ. יש תחושה שהרכבת עוד לא התחילה לנוע בכל הכוח. למעשה זה יכול להשליך גם על נתניהו, שיוכל לקבל הסדר טיעון טוב אם החוק הזה עובר".

    בלום התייחס למינויו של פרוש לשר: "פרוש קיבל את מה שרצה מנתניהו. ביבי אמר לו אנחנו לא נעביר לך חקיקה כדי שיהיו לך סמכויות על מירון כסגן שר ולא נקלע לעוד עימות עם בגץ, ואז פרוש 'בצער רב' 'נאלץ' להצהיר אמונים כשר".

    עוד הוסיף: "בדגל התורה מאוד לא אוהבים את המהלך הזה, אמר לי מקלב זה משאיר אותנו בעמדה לא נוחה שלאגודה יש שני שרים ודגל ללא בכלל".



    0 תגובות